0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

The Witcher Adventure Game

The Witcher Adventure Game

“T riss must have sensed it, too,” Geralt thought to himself. His witcher medallion twitched on his chest. Some kind of magic nearby, or some creature from another sphere. Either one spells trouble. So why hasn’t she said anything? “We’re here! And not a moment too soon – my saddle sores were about to incite an uprising.” Dandelion always complained in his performing voice, to make sure his woes registered in the cheap seats.

This time his whining seemed especially loud, as though he were shouting to something in the darkness. Perhaps the cave’s inhabitants were his intended audience. A profitable gold mine at one point, the caverns had been a gloomy, monster-infested place for decades. Villagers who wandered too close would vanish without a trace.

Lately, though, the gloom had receded, and no one had disappeared for months. The village elders knew someone who knew Geralt and had offered him a fat purse if he’d gather a party to look into it. The elders claimed that the calm had disrupted the village’s status quo. Yarpen stroked his beard and muttered something under his breath. He had suspected from the start the elders weren’t telling them something. But he had agreed to come anyway. Why? And Triss – why was a court sorceress willing to abandon her post for a romp in an old mine? What was so special about this cave? As soon as they plunged into the darkness, Geralt knew he would have to wait for an answer – the hungry look of the ghouls crawling out of the void promised to keep him busy for a while.

Available now on PC/MAC & iOS and Windows tablets!

The Witcher Adventure Game — Рецензия

Role of the Dice

обновленный 21 января 2015 г. 20:00

отправил 21 января 2015 г. 17:20

Не стоит казнить её за это, но The Witcher Adventure Game вовсе не приключенческая игра, по крайней мере, не в том смысле, в котором мы привыкли употреблять это словосочетание в адрес видеоигр. В сущности, это более-менее интересное ответвление от вселенной Ведьмака представляет из себя честный перевод на электронные «рельсы» одноимённой настольной игры издательства Fantasy Flight Games [всё ещё недоступной в нашей стране, несмотря на, казалось бы, все предпосылки]. Метание кубиков и раскрытие карт вместо поединков на мечах и решения загадок. Созданная для поклонников настольных игр, монотонная и без излишеств, она годится лишь на роль краткого «перекуса» в ожидании The Witcher 3: Wild Hunt.

Не знакомым с настолками геймерам может быть непросто вникнуть в эту игру. Набор учебных видео показывает, как играть, а глоссарий даёт познакомиться с правилами. Но интерактивный учебник мог бы быть и куда познавательней в том, что касается нюансов игрового процесса и различий между четырьмя доступными персонажами: давшим название всему игровому (и книжному) сериалу убийцей чудовищ — ведьмаком Геральтом, колдуньей Трисс Меригольд, воином-дворфом Ярпеном Зигрином и хулиганистым бардом Лютиком. Пусть The Witcher Adventure Game и поддерживает сетевые партии четырёх игроков, но стоит отметить важность наличия в игре и управляемых компьютером противников, что может оказаться крайне необходимым, если по какой-то причине не удаётся заполнить все роли живыми людьми.

Игровой процесс, впрочем, не блещет разнообразием. В начале партии каждый игрок берёт себе карту основного задания — одну из двух выбранных случайных образом. (Победит тот, кто первым выполнит своё основное задание. Или три, или пять — в зависимости от выбранных настроек.) Несмотря на то, что каждое основное задания сопровождено коротким художественным текстом и необязательными для исполнения дополнительными квестами, в целом всё сводится к тому, чтобы получить необходимое количество красных, синих и фиолетовых очков, а также посетить определённое поселение. Всё, чем различаются основные задания — число и цвет очков и место назначения, одни карты легко могут заменить другие.

Стратегия победы же заключается в том, как накапливать очки. Игроки вольны выбирать между Расследованием (вытягивая карты расследования, они получают новые задачи, события, особенности, сценарии боя, бонусы или негативные последствия) и Развитием (карты из этой колоды обычно дают бонус к броскам кубиков в бою). Вы играете скорее не против других персонажей, а параллельно им. Большинство вредящих другим игрокам (да и вам самим) карт вы получаете за счёт случайности, а не каких-либо спланированных действий. Игра таким образом старается быть чем-то большим, чем просто гонка с целью выполнить задание как можно быстрее. Подобными словами конечно можно несметное количество настольных игр описать, но я-то надеялся, что противостояния в The Witcher Adventure Game будут такими же суровыми, как подразумевает профессия главного героя.

Цифровая версия The Witcher Adventure Game удивительным образом верна всем принципам настольной, что должно быть бальзамом на сердца пуристов, но я несколько разочарован тем, что разработчики не использовали потенциал компьютерных систем, чтобы сделать впечатление от игры более ярким. Например, при столкновении с монстром вы видите просто карточку с его изображением, хотя технологии позволяют в полной мере показать как вашу победу над ним, так и гибель в его когтях. Вы нажимаете на карту, и всё, что происходит — катящиеся по экрану кубики, определяющие вашу судьбу. Спасибо хоть, что игровое поле наделили несколькими красивыми фоновыми анимациями, которые невозможно увидеть в настольном варианте: снег, дождь, дымящиеся трубы и колышущиеся листья.

Зато саундтрек удался на славу и прекрасно передаёт всю масштабность игровой вселенной. Грандиозный звон, знаменующий окончание хода создаёт ощущение, что произошло что-то чрезвычайно важное, даже если вы всего-то только исцелили свои раны. Учитывая, сколь долго может длиться партия на четырёх игроков и с пятью необходимыми для победы заданиями (два часа и более), наиболее шокирующая часть этой дословной адаптации настольной игры состоит в том, что вы не можете промотать ход управляемых компьютером противников! Нет же, вы вынуждены сидеть и смотреть, как искусственный интеллект «думает», тянет карты и бросает кубики. Может быть, некоторым и понравиться смотреть на ход каждого персонажа, но я бы предпочёл иметь возможность избежать этого. Я могу обойтись без излишних повторений вышеупомянутого звона.

Плюсы

  • Хороший искусственный интеллект
  • Механики настольной игры на месте

Минусы

  • Повторяющиеся задания
  • Слабое взаимодействие игроков
  • Нехватка ярких эффектов

Вердикт

The Witcher Adventure Game — честное (вероятно даже чересчур честное) перенесение несложной и не слишком разнообразной настольной игры на экран. Получить удовольствие от изучения тактики за каждого персонажа действительно можно, пусть даже порой и создаётся ощущение, что каждый играет сам по себе, а не против других. Но эта игра не претендует ни на что, кроме как быть цифровой версией настолки, так что, если вы хотите эпичных батальных сцен, то лучше терпеливо ждите The Witcher 3.

The Witcher Adventure Game iOS Review

Summary:

We review The Witcher Adventure Game for iOS. This digital version of The Witcher Adventure Game has come to your iPad and we put it through the paces to see how it holds up to its cardboard brother.

At Gen Con 2014, Fantasy Flight Games (FFG) showed off their upcoming board game The Witcher Adventure Game, based on the books and video games of the same name. Shortly thereafter, the board game made its way to our gaming tables. Overall it seems like The Witcher Adventure Game received a warm, yet still mixed reactions. Personally, I find it enjoyable, even if it does have some flaws.

At the same time as its cardboard release, FFG set The Witcher Adventure Game loose on our iPads for some digital gaming goodness. Today we are going to take a look at this digital release and see if it’s worth an investment of your gaming dollars.

Game Overview:

Designed by veteran game designer Ignacy Trzewiczek (Imperial Settlers, Robinson Crusoe), The Witcher Adventure Game (here after referred to as just The Witcher) is game where players take on the role of one of the four heroes from The Witcher series. The main goal of the game is to acquire victory points by moving around the board, gathering clues, and completing quests.

Players will have 6 different actions they can take on their turn (2 actions per turn): Move, Double Move, Develop, Investigate, Special Action (different for each character) and Rest. After taking their two actions, they have to deal with something bad in their region. This is usually in the form of Foul Fate cards or monsters.

Fighting monsters is pretty fun, it involves rolling dice, using development cards, and trying to match up symbols to the monster. It’s a nice, streamlined system that I feel works well for the game.

As the players complete quests, they’ll gain victory points and good fate cards. After a pre-determined number of quests have been completed, the game ends and the player with the most victory points wins.

The interface is gorgeous looking and extremely well done.

Game Interface:

As I’ve come to expect from FFG, the app for The Witcher is slick and polished. The game board is gorgeous looking, set at a bit of an angle to give it a 3d effect. The developer also included a lot of nice touches like weather effects, so at times you will see rain in certain regions.

At the bottom of the screen is a menu bar that houses the characters 6 actions, their current quest, their lead tokens, and any cards they might have. I don’t really have any complaints with how the interface is laid out as everything just works well and makes sense. When you want to move, you select the move action and tap on the highlighted location you want to move to. Easy enough.

The combat screen is equally well done. It shows in an isometric view with the monster you are currently fighting on the table and the dice are thrown in a really neat 3d effect. Once they stop rolling, the app shows you your results and you tap on the ones you want to use.

When it’s not your turn, you can watch what the other characters are doing and there is even a history log to see all their actions in case you weren’t paying attention.

The only issue I have with the interface is the lack of a guided tutorial to learn how to play the game. The Witcher is a somewhat involved game, especially if you’ve never played the tabletop version. However, instead of the preferred method of guiding you through the first few rounds of the game, the app just has a series of videos for you to watch that explain the game. I found myself a bit lost with those and had to watch them twice to really understand it all. This was a big miss in my book.

For combat, the view switches to an isometric tabletop.

Game Experience:

So we know the app has a solid interface, but how does it play. For me, it’s bit of a mixed bag. There are some things that are done really well, and some that clearly need work.

I’m not going to touch on the merits of the game itself too much, that’s really the subject for a whole different review. But the short of it is, I enjoy the game even if it doesn’t have the depth I would have preferred. I really like how all four characters approach the game differently (And no, Garrett is not over-powered) and feel very unique. Designer Ignacy is well known for having unique characters/factions in his games and you can definitely see his stamp on The Witcher.

Читать еще:  Лица для The Witcher 3: Wild Hunt

However, if you play the game enough times, it can start to feel a little “samey” after a while. This makes me wonder if the game was reigned in a bit by FFG to make it appeal to a broader audience. Ignacy has been known for depth and variety in his games, so this was a bit surprising given his history. If I had to guess, FFG wanted a game that would be accessible to all Witcher fans, especially the video game ones. But I could be wrong…

Moving on back to the app, I enjoyed how you can determine your game length at the start. You have three options for the amount of quests that need to be completed for the end game to trigger. This can put the game length from anywhere from 30 minutes to 3 hours.

Speaking of the length, THANKFULLY, FFG finally released an update to this app to address a massive problem with it. When it was first released, there was no save function in the app. That means that you had to play all 3 hours of the full game in one sitting. This was a baffling omission for tablet gaming in this day and age. Thankfully though, that issue has been addressed and you can resume a game if you come back to it later.

Instead of the preferred guided tutorial, players must learn the game from a series of videos.

The app can be played in either online or offline mode. The online features are either pass and play or matchmaking. I’ve found the online lobbies to be fairly sparse, so unless you have a friend lined up to play online, don’t continue on that too much. Even then, The Witcher loses a lot of its fun playing silently online with someone. Since there is no asynchronous game play, you have to hope you’ve been matched up with someone with a lot of free time. Personally, I would have preferred they gone the route that the Star Realms app did and just notify me when it’s time for me to take my turn.

So even though online play isn’t the best, there is still offline play, right? Well that’s where the other big flaw in The Witcher glares its ugly head. The AI is pretty bad at playing The Witcher. I’m not exactly the best player at the game, but I’ve literally never lost to the AI in over a dozen games, and it hasn’t even been close.

Usually I’ll finish up my last quest with more than double the points of the nearest AI player, and they will also usually be covered with wounds and foul fate tokens. This is a bit sad because without a challenging AI, I feel like I’m playing a solo game with no chance of losing. That is too bad, because playing The Witcher vs the AI would have given this game a lot of life.

The AI can be best described as terrible, which as much strategy as one of those drinking bird toys.

Final Thoughts:

In general, I do enjoy The Witcher Adventure Game (I even own the tabletop version), but as stellar looking and polished as the iOS app is, it has a few glaring holes that are too hard to ignore. Thankfully, they’ve addressed the save issue. While the update log says they’ve addressed the AI, it still sucks vs anyone with even the tiniest bit of competency.

When you put all of this together, the lack of asynchronous game play or even a competent AI opponent, make it hard to recommend this app to all but the very biggest of Witcher fans. If you have the tabletop version and enjoy it, this app can be an OK way to play the game when you can’t get some friends to the table. However, for the rest, the terrible AI, bad matchmaking and no guided tutorial should definitely make you think twice about plunking down your gaming dollars for this one. Which is too bad, because it feels like the digital version of The Witcher Adventure Game is so close, yet the things wrong are just too much to ignore.

Keep an eye on this one though, a few fixes and easily bump it into the must own category. For now, maybe take a flyer on it if it goes on sale.

Final Score: 3 Stars – Great visuals and a fun game, but the bad AI and lack of asynchronous game play don’t make this a must own.

Hits:
• Beautiful Interface
• Update allows save games
• Game mechanics translate well to iOS

Misses:
• Horrible AI
• Multiplayer mostly non-existent
• No guided tutorial.

The Witcher Adventure Game — Рецензия

Role of the Dice

обновленный 21 января 2015 г. 20:00

отправил 21 января 2015 г. 17:20

Не стоит казнить её за это, но The Witcher Adventure Game вовсе не приключенческая игра, по крайней мере, не в том смысле, в котором мы привыкли употреблять это словосочетание в адрес видеоигр. В сущности, это более-менее интересное ответвление от вселенной Ведьмака представляет из себя честный перевод на электронные «рельсы» одноимённой настольной игры издательства Fantasy Flight Games [всё ещё недоступной в нашей стране, несмотря на, казалось бы, все предпосылки]. Метание кубиков и раскрытие карт вместо поединков на мечах и решения загадок. Созданная для поклонников настольных игр, монотонная и без излишеств, она годится лишь на роль краткого «перекуса» в ожидании The Witcher 3: Wild Hunt.

Не знакомым с настолками геймерам может быть непросто вникнуть в эту игру. Набор учебных видео показывает, как играть, а глоссарий даёт познакомиться с правилами. Но интерактивный учебник мог бы быть и куда познавательней в том, что касается нюансов игрового процесса и различий между четырьмя доступными персонажами: давшим название всему игровому (и книжному) сериалу убийцей чудовищ — ведьмаком Геральтом, колдуньей Трисс Меригольд, воином-дворфом Ярпеном Зигрином и хулиганистым бардом Лютиком. Пусть The Witcher Adventure Game и поддерживает сетевые партии четырёх игроков, но стоит отметить важность наличия в игре и управляемых компьютером противников, что может оказаться крайне необходимым, если по какой-то причине не удаётся заполнить все роли живыми людьми.

Игровой процесс, впрочем, не блещет разнообразием. В начале партии каждый игрок берёт себе карту основного задания — одну из двух выбранных случайных образом. (Победит тот, кто первым выполнит своё основное задание. Или три, или пять — в зависимости от выбранных настроек.) Несмотря на то, что каждое основное задания сопровождено коротким художественным текстом и необязательными для исполнения дополнительными квестами, в целом всё сводится к тому, чтобы получить необходимое количество красных, синих и фиолетовых очков, а также посетить определённое поселение. Всё, чем различаются основные задания — число и цвет очков и место назначения, одни карты легко могут заменить другие.

Стратегия победы же заключается в том, как накапливать очки. Игроки вольны выбирать между Расследованием (вытягивая карты расследования, они получают новые задачи, события, особенности, сценарии боя, бонусы или негативные последствия) и Развитием (карты из этой колоды обычно дают бонус к броскам кубиков в бою). Вы играете скорее не против других персонажей, а параллельно им. Большинство вредящих другим игрокам (да и вам самим) карт вы получаете за счёт случайности, а не каких-либо спланированных действий. Игра таким образом старается быть чем-то большим, чем просто гонка с целью выполнить задание как можно быстрее. Подобными словами конечно можно несметное количество настольных игр описать, но я-то надеялся, что противостояния в The Witcher Adventure Game будут такими же суровыми, как подразумевает профессия главного героя.

Цифровая версия The Witcher Adventure Game удивительным образом верна всем принципам настольной, что должно быть бальзамом на сердца пуристов, но я несколько разочарован тем, что разработчики не использовали потенциал компьютерных систем, чтобы сделать впечатление от игры более ярким. Например, при столкновении с монстром вы видите просто карточку с его изображением, хотя технологии позволяют в полной мере показать как вашу победу над ним, так и гибель в его когтях. Вы нажимаете на карту, и всё, что происходит — катящиеся по экрану кубики, определяющие вашу судьбу. Спасибо хоть, что игровое поле наделили несколькими красивыми фоновыми анимациями, которые невозможно увидеть в настольном варианте: снег, дождь, дымящиеся трубы и колышущиеся листья.

Зато саундтрек удался на славу и прекрасно передаёт всю масштабность игровой вселенной. Грандиозный звон, знаменующий окончание хода создаёт ощущение, что произошло что-то чрезвычайно важное, даже если вы всего-то только исцелили свои раны. Учитывая, сколь долго может длиться партия на четырёх игроков и с пятью необходимыми для победы заданиями (два часа и более), наиболее шокирующая часть этой дословной адаптации настольной игры состоит в том, что вы не можете промотать ход управляемых компьютером противников! Нет же, вы вынуждены сидеть и смотреть, как искусственный интеллект «думает», тянет карты и бросает кубики. Может быть, некоторым и понравиться смотреть на ход каждого персонажа, но я бы предпочёл иметь возможность избежать этого. Я могу обойтись без излишних повторений вышеупомянутого звона.

Плюсы

  • Хороший искусственный интеллект
  • Механики настольной игры на месте

Минусы

  • Повторяющиеся задания
  • Слабое взаимодействие игроков
  • Нехватка ярких эффектов

Вердикт

The Witcher Adventure Game — честное (вероятно даже чересчур честное) перенесение несложной и не слишком разнообразной настольной игры на экран. Получить удовольствие от изучения тактики за каждого персонажа действительно можно, пусть даже порой и создаётся ощущение, что каждый играет сам по себе, а не против других. Но эта игра не претендует ни на что, кроме как быть цифровой версией настолки, так что, если вы хотите эпичных батальных сцен, то лучше терпеливо ждите The Witcher 3.

The Quality You Expect from CD PROJEKT RED

T he Witcher Adventure Game aims to set a new standard for tabletop games of this kind — each of the over 350 premium quality components found in the box has been designed and crafted with meticulous care by some of the industry’s most acclaimed artists. CD PROJEKT RED has a long tradition of catering to gamers’ needs and tastes, and The Witcher Adventure Game is no exception. No compromises have been made, no corners cut — as is true of all of our projects, CD PROJEKT RED intends to make The Witcher Adventure Game CD PROJEKT RED a proud addition to its heritage of quality and entertaining products.

The Witcher Adventure Game iOS Review

Summary:

We review The Witcher Adventure Game for iOS. This digital version of The Witcher Adventure Game has come to your iPad and we put it through the paces to see how it holds up to its cardboard brother.

At Gen Con 2014, Fantasy Flight Games (FFG) showed off their upcoming board game The Witcher Adventure Game, based on the books and video games of the same name. Shortly thereafter, the board game made its way to our gaming tables. Overall it seems like The Witcher Adventure Game received a warm, yet still mixed reactions. Personally, I find it enjoyable, even if it does have some flaws.

At the same time as its cardboard release, FFG set The Witcher Adventure Game loose on our iPads for some digital gaming goodness. Today we are going to take a look at this digital release and see if it’s worth an investment of your gaming dollars.

Game Overview:

Designed by veteran game designer Ignacy Trzewiczek (Imperial Settlers, Robinson Crusoe), The Witcher Adventure Game (here after referred to as just The Witcher) is game where players take on the role of one of the four heroes from The Witcher series. The main goal of the game is to acquire victory points by moving around the board, gathering clues, and completing quests.

Players will have 6 different actions they can take on their turn (2 actions per turn): Move, Double Move, Develop, Investigate, Special Action (different for each character) and Rest. After taking their two actions, they have to deal with something bad in their region. This is usually in the form of Foul Fate cards or monsters.

Читать еще:  Witcher 3 "Ведьмаку заплатите чеканной монетой"

Fighting monsters is pretty fun, it involves rolling dice, using development cards, and trying to match up symbols to the monster. It’s a nice, streamlined system that I feel works well for the game.

As the players complete quests, they’ll gain victory points and good fate cards. After a pre-determined number of quests have been completed, the game ends and the player with the most victory points wins.

The interface is gorgeous looking and extremely well done.

Game Interface:

As I’ve come to expect from FFG, the app for The Witcher is slick and polished. The game board is gorgeous looking, set at a bit of an angle to give it a 3d effect. The developer also included a lot of nice touches like weather effects, so at times you will see rain in certain regions.

At the bottom of the screen is a menu bar that houses the characters 6 actions, their current quest, their lead tokens, and any cards they might have. I don’t really have any complaints with how the interface is laid out as everything just works well and makes sense. When you want to move, you select the move action and tap on the highlighted location you want to move to. Easy enough.

The combat screen is equally well done. It shows in an isometric view with the monster you are currently fighting on the table and the dice are thrown in a really neat 3d effect. Once they stop rolling, the app shows you your results and you tap on the ones you want to use.

When it’s not your turn, you can watch what the other characters are doing and there is even a history log to see all their actions in case you weren’t paying attention.

The only issue I have with the interface is the lack of a guided tutorial to learn how to play the game. The Witcher is a somewhat involved game, especially if you’ve never played the tabletop version. However, instead of the preferred method of guiding you through the first few rounds of the game, the app just has a series of videos for you to watch that explain the game. I found myself a bit lost with those and had to watch them twice to really understand it all. This was a big miss in my book.

For combat, the view switches to an isometric tabletop.

Game Experience:

So we know the app has a solid interface, but how does it play. For me, it’s bit of a mixed bag. There are some things that are done really well, and some that clearly need work.

I’m not going to touch on the merits of the game itself too much, that’s really the subject for a whole different review. But the short of it is, I enjoy the game even if it doesn’t have the depth I would have preferred. I really like how all four characters approach the game differently (And no, Garrett is not over-powered) and feel very unique. Designer Ignacy is well known for having unique characters/factions in his games and you can definitely see his stamp on The Witcher.

However, if you play the game enough times, it can start to feel a little “samey” after a while. This makes me wonder if the game was reigned in a bit by FFG to make it appeal to a broader audience. Ignacy has been known for depth and variety in his games, so this was a bit surprising given his history. If I had to guess, FFG wanted a game that would be accessible to all Witcher fans, especially the video game ones. But I could be wrong…

Moving on back to the app, I enjoyed how you can determine your game length at the start. You have three options for the amount of quests that need to be completed for the end game to trigger. This can put the game length from anywhere from 30 minutes to 3 hours.

Speaking of the length, THANKFULLY, FFG finally released an update to this app to address a massive problem with it. When it was first released, there was no save function in the app. That means that you had to play all 3 hours of the full game in one sitting. This was a baffling omission for tablet gaming in this day and age. Thankfully though, that issue has been addressed and you can resume a game if you come back to it later.

Instead of the preferred guided tutorial, players must learn the game from a series of videos.

The app can be played in either online or offline mode. The online features are either pass and play or matchmaking. I’ve found the online lobbies to be fairly sparse, so unless you have a friend lined up to play online, don’t continue on that too much. Even then, The Witcher loses a lot of its fun playing silently online with someone. Since there is no asynchronous game play, you have to hope you’ve been matched up with someone with a lot of free time. Personally, I would have preferred they gone the route that the Star Realms app did and just notify me when it’s time for me to take my turn.

So even though online play isn’t the best, there is still offline play, right? Well that’s where the other big flaw in The Witcher glares its ugly head. The AI is pretty bad at playing The Witcher. I’m not exactly the best player at the game, but I’ve literally never lost to the AI in over a dozen games, and it hasn’t even been close.

Usually I’ll finish up my last quest with more than double the points of the nearest AI player, and they will also usually be covered with wounds and foul fate tokens. This is a bit sad because without a challenging AI, I feel like I’m playing a solo game with no chance of losing. That is too bad, because playing The Witcher vs the AI would have given this game a lot of life.

The AI can be best described as terrible, which as much strategy as one of those drinking bird toys.

Final Thoughts:

In general, I do enjoy The Witcher Adventure Game (I even own the tabletop version), but as stellar looking and polished as the iOS app is, it has a few glaring holes that are too hard to ignore. Thankfully, they’ve addressed the save issue. While the update log says they’ve addressed the AI, it still sucks vs anyone with even the tiniest bit of competency.

When you put all of this together, the lack of asynchronous game play or even a competent AI opponent, make it hard to recommend this app to all but the very biggest of Witcher fans. If you have the tabletop version and enjoy it, this app can be an OK way to play the game when you can’t get some friends to the table. However, for the rest, the terrible AI, bad matchmaking and no guided tutorial should definitely make you think twice about plunking down your gaming dollars for this one. Which is too bad, because it feels like the digital version of The Witcher Adventure Game is so close, yet the things wrong are just too much to ignore.

Keep an eye on this one though, a few fixes and easily bump it into the must own category. For now, maybe take a flyer on it if it goes on sale.

Final Score: 3 Stars – Great visuals and a fun game, but the bad AI and lack of asynchronous game play don’t make this a must own.

Hits:
• Beautiful Interface
• Update allows save games
• Game mechanics translate well to iOS

Misses:
• Horrible AI
• Multiplayer mostly non-existent
• No guided tutorial.

The Quality You Expect from CD PROJEKT RED

T he Witcher Adventure Game aims to set a new standard for tabletop games of this kind — each of the over 350 premium quality components found in the box has been designed and crafted with meticulous care by some of the industry’s most acclaimed artists. CD PROJEKT RED has a long tradition of catering to gamers’ needs and tastes, and The Witcher Adventure Game is no exception. No compromises have been made, no corners cut — as is true of all of our projects, CD PROJEKT RED intends to make The Witcher Adventure Game CD PROJEKT RED a proud addition to its heritage of quality and entertaining products.

The Witcher Adventure Game — Рецензия

Role of the Dice

обновленный 21 января 2015 г. 20:00

отправил 21 января 2015 г. 17:20

Не стоит казнить её за это, но The Witcher Adventure Game вовсе не приключенческая игра, по крайней мере, не в том смысле, в котором мы привыкли употреблять это словосочетание в адрес видеоигр. В сущности, это более-менее интересное ответвление от вселенной Ведьмака представляет из себя честный перевод на электронные «рельсы» одноимённой настольной игры издательства Fantasy Flight Games [всё ещё недоступной в нашей стране, несмотря на, казалось бы, все предпосылки]. Метание кубиков и раскрытие карт вместо поединков на мечах и решения загадок. Созданная для поклонников настольных игр, монотонная и без излишеств, она годится лишь на роль краткого «перекуса» в ожидании The Witcher 3: Wild Hunt.

Не знакомым с настолками геймерам может быть непросто вникнуть в эту игру. Набор учебных видео показывает, как играть, а глоссарий даёт познакомиться с правилами. Но интерактивный учебник мог бы быть и куда познавательней в том, что касается нюансов игрового процесса и различий между четырьмя доступными персонажами: давшим название всему игровому (и книжному) сериалу убийцей чудовищ — ведьмаком Геральтом, колдуньей Трисс Меригольд, воином-дворфом Ярпеном Зигрином и хулиганистым бардом Лютиком. Пусть The Witcher Adventure Game и поддерживает сетевые партии четырёх игроков, но стоит отметить важность наличия в игре и управляемых компьютером противников, что может оказаться крайне необходимым, если по какой-то причине не удаётся заполнить все роли живыми людьми.

Игровой процесс, впрочем, не блещет разнообразием. В начале партии каждый игрок берёт себе карту основного задания — одну из двух выбранных случайных образом. (Победит тот, кто первым выполнит своё основное задание. Или три, или пять — в зависимости от выбранных настроек.) Несмотря на то, что каждое основное задания сопровождено коротким художественным текстом и необязательными для исполнения дополнительными квестами, в целом всё сводится к тому, чтобы получить необходимое количество красных, синих и фиолетовых очков, а также посетить определённое поселение. Всё, чем различаются основные задания — число и цвет очков и место назначения, одни карты легко могут заменить другие.

Стратегия победы же заключается в том, как накапливать очки. Игроки вольны выбирать между Расследованием (вытягивая карты расследования, они получают новые задачи, события, особенности, сценарии боя, бонусы или негативные последствия) и Развитием (карты из этой колоды обычно дают бонус к броскам кубиков в бою). Вы играете скорее не против других персонажей, а параллельно им. Большинство вредящих другим игрокам (да и вам самим) карт вы получаете за счёт случайности, а не каких-либо спланированных действий. Игра таким образом старается быть чем-то большим, чем просто гонка с целью выполнить задание как можно быстрее. Подобными словами конечно можно несметное количество настольных игр описать, но я-то надеялся, что противостояния в The Witcher Adventure Game будут такими же суровыми, как подразумевает профессия главного героя.

Цифровая версия The Witcher Adventure Game удивительным образом верна всем принципам настольной, что должно быть бальзамом на сердца пуристов, но я несколько разочарован тем, что разработчики не использовали потенциал компьютерных систем, чтобы сделать впечатление от игры более ярким. Например, при столкновении с монстром вы видите просто карточку с его изображением, хотя технологии позволяют в полной мере показать как вашу победу над ним, так и гибель в его когтях. Вы нажимаете на карту, и всё, что происходит — катящиеся по экрану кубики, определяющие вашу судьбу. Спасибо хоть, что игровое поле наделили несколькими красивыми фоновыми анимациями, которые невозможно увидеть в настольном варианте: снег, дождь, дымящиеся трубы и колышущиеся листья.

Читать еще:  Оружие для The Witcher 3: Wild Hunt

Зато саундтрек удался на славу и прекрасно передаёт всю масштабность игровой вселенной. Грандиозный звон, знаменующий окончание хода создаёт ощущение, что произошло что-то чрезвычайно важное, даже если вы всего-то только исцелили свои раны. Учитывая, сколь долго может длиться партия на четырёх игроков и с пятью необходимыми для победы заданиями (два часа и более), наиболее шокирующая часть этой дословной адаптации настольной игры состоит в том, что вы не можете промотать ход управляемых компьютером противников! Нет же, вы вынуждены сидеть и смотреть, как искусственный интеллект «думает», тянет карты и бросает кубики. Может быть, некоторым и понравиться смотреть на ход каждого персонажа, но я бы предпочёл иметь возможность избежать этого. Я могу обойтись без излишних повторений вышеупомянутого звона.

Плюсы

  • Хороший искусственный интеллект
  • Механики настольной игры на месте

Минусы

  • Повторяющиеся задания
  • Слабое взаимодействие игроков
  • Нехватка ярких эффектов

Вердикт

The Witcher Adventure Game — честное (вероятно даже чересчур честное) перенесение несложной и не слишком разнообразной настольной игры на экран. Получить удовольствие от изучения тактики за каждого персонажа действительно можно, пусть даже порой и создаётся ощущение, что каждый играет сам по себе, а не против других. Но эта игра не претендует ни на что, кроме как быть цифровой версией настолки, так что, если вы хотите эпичных батальных сцен, то лучше терпеливо ждите The Witcher 3.

The Witcher Adventure Game iOS Review

Summary:

We review The Witcher Adventure Game for iOS. This digital version of The Witcher Adventure Game has come to your iPad and we put it through the paces to see how it holds up to its cardboard brother.

At Gen Con 2014, Fantasy Flight Games (FFG) showed off their upcoming board game The Witcher Adventure Game, based on the books and video games of the same name. Shortly thereafter, the board game made its way to our gaming tables. Overall it seems like The Witcher Adventure Game received a warm, yet still mixed reactions. Personally, I find it enjoyable, even if it does have some flaws.

At the same time as its cardboard release, FFG set The Witcher Adventure Game loose on our iPads for some digital gaming goodness. Today we are going to take a look at this digital release and see if it’s worth an investment of your gaming dollars.

Game Overview:

Designed by veteran game designer Ignacy Trzewiczek (Imperial Settlers, Robinson Crusoe), The Witcher Adventure Game (here after referred to as just The Witcher) is game where players take on the role of one of the four heroes from The Witcher series. The main goal of the game is to acquire victory points by moving around the board, gathering clues, and completing quests.

Players will have 6 different actions they can take on their turn (2 actions per turn): Move, Double Move, Develop, Investigate, Special Action (different for each character) and Rest. After taking their two actions, they have to deal with something bad in their region. This is usually in the form of Foul Fate cards or monsters.

Fighting monsters is pretty fun, it involves rolling dice, using development cards, and trying to match up symbols to the monster. It’s a nice, streamlined system that I feel works well for the game.

As the players complete quests, they’ll gain victory points and good fate cards. After a pre-determined number of quests have been completed, the game ends and the player with the most victory points wins.

The interface is gorgeous looking and extremely well done.

Game Interface:

As I’ve come to expect from FFG, the app for The Witcher is slick and polished. The game board is gorgeous looking, set at a bit of an angle to give it a 3d effect. The developer also included a lot of nice touches like weather effects, so at times you will see rain in certain regions.

At the bottom of the screen is a menu bar that houses the characters 6 actions, their current quest, their lead tokens, and any cards they might have. I don’t really have any complaints with how the interface is laid out as everything just works well and makes sense. When you want to move, you select the move action and tap on the highlighted location you want to move to. Easy enough.

The combat screen is equally well done. It shows in an isometric view with the monster you are currently fighting on the table and the dice are thrown in a really neat 3d effect. Once they stop rolling, the app shows you your results and you tap on the ones you want to use.

When it’s not your turn, you can watch what the other characters are doing and there is even a history log to see all their actions in case you weren’t paying attention.

The only issue I have with the interface is the lack of a guided tutorial to learn how to play the game. The Witcher is a somewhat involved game, especially if you’ve never played the tabletop version. However, instead of the preferred method of guiding you through the first few rounds of the game, the app just has a series of videos for you to watch that explain the game. I found myself a bit lost with those and had to watch them twice to really understand it all. This was a big miss in my book.

For combat, the view switches to an isometric tabletop.

Game Experience:

So we know the app has a solid interface, but how does it play. For me, it’s bit of a mixed bag. There are some things that are done really well, and some that clearly need work.

I’m not going to touch on the merits of the game itself too much, that’s really the subject for a whole different review. But the short of it is, I enjoy the game even if it doesn’t have the depth I would have preferred. I really like how all four characters approach the game differently (And no, Garrett is not over-powered) and feel very unique. Designer Ignacy is well known for having unique characters/factions in his games and you can definitely see his stamp on The Witcher.

However, if you play the game enough times, it can start to feel a little “samey” after a while. This makes me wonder if the game was reigned in a bit by FFG to make it appeal to a broader audience. Ignacy has been known for depth and variety in his games, so this was a bit surprising given his history. If I had to guess, FFG wanted a game that would be accessible to all Witcher fans, especially the video game ones. But I could be wrong…

Moving on back to the app, I enjoyed how you can determine your game length at the start. You have three options for the amount of quests that need to be completed for the end game to trigger. This can put the game length from anywhere from 30 minutes to 3 hours.

Speaking of the length, THANKFULLY, FFG finally released an update to this app to address a massive problem with it. When it was first released, there was no save function in the app. That means that you had to play all 3 hours of the full game in one sitting. This was a baffling omission for tablet gaming in this day and age. Thankfully though, that issue has been addressed and you can resume a game if you come back to it later.

Instead of the preferred guided tutorial, players must learn the game from a series of videos.

The app can be played in either online or offline mode. The online features are either pass and play or matchmaking. I’ve found the online lobbies to be fairly sparse, so unless you have a friend lined up to play online, don’t continue on that too much. Even then, The Witcher loses a lot of its fun playing silently online with someone. Since there is no asynchronous game play, you have to hope you’ve been matched up with someone with a lot of free time. Personally, I would have preferred they gone the route that the Star Realms app did and just notify me when it’s time for me to take my turn.

So even though online play isn’t the best, there is still offline play, right? Well that’s where the other big flaw in The Witcher glares its ugly head. The AI is pretty bad at playing The Witcher. I’m not exactly the best player at the game, but I’ve literally never lost to the AI in over a dozen games, and it hasn’t even been close.

Usually I’ll finish up my last quest with more than double the points of the nearest AI player, and they will also usually be covered with wounds and foul fate tokens. This is a bit sad because without a challenging AI, I feel like I’m playing a solo game with no chance of losing. That is too bad, because playing The Witcher vs the AI would have given this game a lot of life.

The AI can be best described as terrible, which as much strategy as one of those drinking bird toys.

Final Thoughts:

In general, I do enjoy The Witcher Adventure Game (I even own the tabletop version), but as stellar looking and polished as the iOS app is, it has a few glaring holes that are too hard to ignore. Thankfully, they’ve addressed the save issue. While the update log says they’ve addressed the AI, it still sucks vs anyone with even the tiniest bit of competency.

When you put all of this together, the lack of asynchronous game play or even a competent AI opponent, make it hard to recommend this app to all but the very biggest of Witcher fans. If you have the tabletop version and enjoy it, this app can be an OK way to play the game when you can’t get some friends to the table. However, for the rest, the terrible AI, bad matchmaking and no guided tutorial should definitely make you think twice about plunking down your gaming dollars for this one. Which is too bad, because it feels like the digital version of The Witcher Adventure Game is so close, yet the things wrong are just too much to ignore.

Keep an eye on this one though, a few fixes and easily bump it into the must own category. For now, maybe take a flyer on it if it goes on sale.

Final Score: 3 Stars – Great visuals and a fun game, but the bad AI and lack of asynchronous game play don’t make this a must own.

Hits:
• Beautiful Interface
• Update allows save games
• Game mechanics translate well to iOS

Misses:
• Horrible AI
• Multiplayer mostly non-existent
• No guided tutorial.

Assume a Role and Become Your Character

T he Witcher Adventure Game will remain an engaging experience for you and your friends every time you decide to play. You can return to the world of The Witcher time and time again, with each session offering a fresh adventure for you to dive into. Immerse yourself in a detailed world, rich in lore and characters, fleshed out by Andrzej Sapkowski’s famous series of novels, and honed by The Witcher video game trilogy. Complete engaging quests, slay terrifying beasts and watch your character advance in power. Decide whether you’ll help the other players or look after your own interests first, and keep an eye on the progress of your friends while you carefully work your way towards victory.

Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов:
Adblock
detector